Vlog: Suomiräppiä ja hinnoittelua

Harjoittelen videota. Vloggaamista, mainosvideota, tuotevideoita jne.

Tekstin alla videolla muutamia otoksia ja hetkiä yrittäjän elämästä yhden tai kahden päivän ajalta ennen pääsiäistä.

  • Asiakaspalavereita
  • koodarin kanssa palaveri
  • hinnoittelupalaveri
  • nyrkkeilyä
  • Asan keikka

Suurinta osaa tapahtumista ei näytetä, joten joudutte pettymään. Mutta tuollaista tapahtui. 

Hinnoittelu on vaikeaa mutta kun se on päätetty, kaikki on selkeää

Hinnoittelusta olisi kiva haastaa enemmänkin, pohtia eri vaihtoehtoja, hyviä ja huonoja puolia. Nyt näitä on sisäisesti puitu niin paljon, että heitän tähän vain lopputuloksen.

Onerva – omaisviestintäpalvelun saa kahdella mallilla:

  • ilmaisversio omaisille ja pieniin hoivapiireihin (max. 3 käyttäjää)
  • maksullinen 4,90 euroa/kk/ikääntynyt

Meidän missiona on tarjota omaisviestintä mahdolliseksi kaikille. Kustannus ei saa olla este. Ja kaikki pitää olla saatavilla helposti, parin napin painalluksella. Siksi tarjoamme ilmaisversion.

Jokaisella on oikeus olla lähellä vaikka asuisi kaukana Onerva

Kaikki mitä teemme tuotekehityksessä, tulee palvella myös tuota missiota, tuota helppoutta. Ostamisen helpoutta. Käytön helppoutta. Tuen helppoutta.

Tietty taustalla on se, että haluamme kasvattaa asiakasmäärää isosti. Sillä saattaa olla isompi arvo kuin pienellä liikevaihdolla. Vaikka kannattavan liiketoiminnan tekemistä emme vastusta myöskään.

Toisaalta tämä tuntuu olevan moderni tapa myydä ohjelmistopalveluita. Varsinkin niitä kliseisiä ”disruptiivisiä” palveluita.

  • Hinnoittelu on läpinäkyvää.
  • Hinta on erittäin kilpailukykyinen
  • Tuotteen ominaisuudet ovat minimissään
  • Mutta tuote ratkaisee jonkun ison ongelman (omaisten huoli, hoitajien hukattu työaika, alan huono maine)
  • Tuote/palvelu kohdistetaan siihen asiakassegmenttiin, jota ei vielä palvella kunnolla (=omaiset, pienemmät hoivapalvelutarjoajat)
  • Mutta se alkaa houkuttelemaan myös isompaa segmenttiä (koska helppous, hinta ja käyttäjäystävällisyys)

Nämä jutut tuli poimittua pääosin Clayton Christensenin ajatuksista mutta ne sopivat hyvin siihen mitä olemme tekemässä. Tai ainakin selkeyttivät omia ajatuksia siitä mihin ja miten meidän pitää mennä.

Videon teko hävettää

Tämä oheinen video on sellaista kamaa, että vähän hävettää tuupata eetteriin. Ei vähiten oman pärstän näyttäminen, puhuminen kameralle mutta myös tekninen laatu, kuvaus ja kaikki.

Häpeä. Se on iso voima. Ei niinkään liikuttava vaan enemmänkin paikallaan pitävä. Niin kuin kitka. Kitka ja maanvetovoima yhdistettynä. Vetää alas ja pitää paikallaan.

Pelipiireissä sanotaan, että vähän pitää hävettää kun pelin julkaisee. Jos ei yhtään hävetä, on liian myöhässä. On hinkannut liian kauan.

Joku taas sanoi, että silloin kun jonkin luovan tuotoksen (kirjoitus tms.) julkaisu epäröittää, koska ei tiedä saako näin sanoa, tai se hävettää, niin juuri silloin se pitää julkaista. Koska silloin siinä on todennäköisemmin jotain sanomisen arvoista.

Tässä videossa parasta on pari lyhyttä taltiota Asan hienosta keikasta. Käykäähän kuuntelemassa miestä livenä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *